Новини

Історія з Ryanair або чому потрібна приватизація

793587
На думку виконавчого директора CASE Україна Дмитра Боярчука, у ситуації з відмовою ірландського лоукостера Ryanair виходити на український ринок немає нічого надзвичайного: ще один звичайний кейс, в якому немає нічого переломного. Про це він написав у колонці для “Новое время“.

Наврядчи ця ситуація вплине на інвестиційний клімат: він і так доволі низький, просто ми не отримали новий позитивний дзвоник.

Щоб міг би зробити уряд в цій ситуації? Як варіант, продати Бориспіль справжнім іноземним інвесторам. Продати ще кілька десятків компаній справжнім інвесторам. Щоб в Україну зайшла культура ведення бізнесу, а не просто гроші з якихось офшорів.

Ryanair не зайшов в Україну, IKEA не зайшла в Україну. А скільки ще компаній сюди не зайшли? Скільки компаній надали перевагу Білорусії, Молдові, Росії, стикнувшись з українськими реаліями. Економічні втрати від тих «незаходів» перевищують в десятки і сотні разів потенційні втрати від втрати Ryanair.

Держави повинно бути менше. І державних компаній має бути теж до десятка. Чому аеропорт Бориспіль повинен бути державним?

Умовне звільнення урядом директора аеропорту не зможе виправити ситуацію. Навіть якщо звільнять директора і загасять ситуацію з Ryanair, сам механізм прийняття рішень в Україні не зміниться.

Єдиний спосіб поліпшити ситуацію – приватизація. Продаж максимальної кількості державних активів іноземним інвесторам. В нашій ситуації з монополізацією ринку, тільки масовий захід іноземних інвесторів, які не звикли до таких практик, може щось змінити.

До речі, прем’єр-міністр нещодавно згадував про продаж державних активів з правом юрисдикції в лондонських судах. Якщо ця ідея буде реалізована – це буде цікаво. Тоді інвесторам навіть не треба буде чекати на судову реформу в Україні.

Липень 13, 2017