Новини

Круглий стіл “Нетарифні бар’єри для українських експортерів на ринку Європейського Союзу”

25036-img

22 грудня 2006 р. Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна провів круглий стіл «Нетарифні бар’єри для українських експортерів на ринку Європейського Союзу».

Під час круглого столу було представлено результати дослідження, проведеного CASE Україна та CASE щодо перешкод для експорту українських товарів на ринки країн ЄС. В основу дослідження покладено результати опитування українських підприємств-експортерів, проведеного компанією GFK Україна на замовлення CASE Україна.

На сьогодні рівень тарифного захисту ринку ЄС є достатньо низьким, а тому тарифи не є серйозною перешкодою для експорту продукції з України до ЄС. Натомість більшість проблем, які виникають у процесі зовнішньоекономічної діяльності, пов’язані з нетарифними бар’єрами – митними процедурами, невідповідністю українських та європейських стандартів якості та безпеки продукції тощо. Один із варіантів поглиблення співпраці між Україною та Європейським Союзом у сфері торгівлі передбачає створення поглибленої зони вільної торгівлі (ЗВТ+). На відміну від класичної ЗВТ, поглиблена зона вільної торгівлі передбачає гармонізацію національного законодавства з нормами ЄС, в т. ч. у сфері технічних стандартів. Отже, у разі створення ЗВТ+ українські підприємства будуть зобов’язані забезпечити відповідність якості продукції вимогам, що діють у ЄС.

 Метою дослідження є з’ясування наступних питань:

  • наскільки серйозно різні види нетарифних бар’єрів перешкоджають експорту товарів з України до ЄС;
  • наскільки значними можуть бути витрати українських підприємств у разі імплементації в українському законодавстві технічних правил, чинних у ЄС.
Грудень 24, 2006