Презентації (.ppt)

Реформування транспортних пільг в Українi з урахуванням міжнародного досвіду

(.pdf, 1.04 MB )

З метою розробки рекомендацій для України був проаналізований досвід реформування транспортних пільг в декількох країнах Східної Європи і СНД. Вибір транспортних пільг для аналізу був обумовлений наступними причинами. По-перше, пільги на проїзд в Україні є одними з найдорожчих для державного бюджету, а кількість отримувачів цих пільг сягає майже третини населення. За оцінками Міністерства фінансів, обсяг бюджетного фінансування транспортних пільг становив 1069,5 мільйонів гривень 2008 року. По-друге, численні пільги, як і низькі тарифи на проїзд, гальмують розвиток транспортного сектора, оскільки перешкоджають збільшенню продуктивності (збитки покриваються державним бюджетом).rnЯк відправна точка аналізу, була досліджена чинна система транспортних пільг в Україні з використанням законодавчих і аналітичних документів, а також статистичних даних. Це дозволило розглянути основні характеристики системи (категорії пільговиків, види транспортних пільг, схеми фінансування, розподіл пільг), а також виявити її слабкі сторони.rnЗгодом був проаналізований міжнародний досвід: було детально проаналізовано досвід чотирьох країн Східної Європи та СНД (Литва, Молдова, Росія і Киргизстан). Здійснений аналіз показав, що в усіх чотирьох країнах в результаті реформ транспортні пільги були або замінені грошовими компенсаціями, або значно було зменшено їх обсяг. Децентралізація пільг стала частиною реформ у всіх країнах, окрім Киргизстана.rnАналіз міжнародного досвіду реформування транспортних пільг показав, що українська система пільг потребує скорочення категорій пільговиків (особливо за професійною ознакою), а також заміни безкоштовного проїзду (в основному, в міському транспорті) на дисконтний проїзд з диференційованою системою знижок (залежно від категорії пільговика). Крім того, для зменшення непрозорості в системі фінансування пільг, слід врахувати міжнародний досвід при розробці системи обліку спожитих транспортних пільг. Приклади децентралізації пільг у вивчених країнах також слід взяти до уваги для відповідного реформування української системи.rnВ результаті проведеної роботи, були сформульовані потенційні пропозиції щодо реформування системи транспортних пільг в Україні. Були розроблені два можливі сценарії змін системи транспортних пільг, один з яких полягає в посиленні і модифікації чинної системи пільг, а інший пропонує поступовий перехід до адресних грошових компенсацій.

Тематичні напрямки
  • Презентації (.ppt)
  • Публікації
  • Соціальний захист


Автори:
  • Iрина Oрлова
Квітень 1, 2010